Meeldib,
jagan
 
Näita toitumisalast teavet
Spirulina mõju füüsilisele sooritusele
Spirulina mõju füüsilisele sooritusele

Looduslik spirulina on hea toidulisand sportlastele, kuna aitab moodustada ja säilitada lihasmassi. See aitab sportlastel lihaseid treeningu käigus optimaalselt ette valmistada ning pärast treeningut lihaseid taastada. Neerude säästmiseks ärge ületage soovituslikku päevast kogust (3 kuni 10 g/päev, sõltuvalt allikast). Ülevaade.





Vormis lihastele

Spirulina sisaldab 60 kuni 70% valku. Sisalduv valk on hea kvaliteediga, kuna sellesse kuulub 8 olulist aminohapet (sh BCAA), mida organism ei suuda ise sünteesida. Neid aminohappeid on vaja lihaste taastamiseks. - 100 g spirulinat sisaldab 80 kuni 260 mg A-vitamiini. Lisaks A-vitamiini üldtuntud rollile pimedas nägemise võime parandamisel (kasulik öistes tegevustes, näiteks motospordis) aitab see uuendada ka rakke ja kudesid. Aminohapped ja A-vitamiin osalevad lihasmassi moodustamisel ja säilitamisel ning lihaste taastamisel.





Glükogeenivarude loomine

Süsivesikuid ei ole glükogeenivarude mõjutamiseks piisavas koguses (15 kuni 25%). Teisalt on B-rühma vitamiinid hästi esindatud ning osalevad süsivesikumetabolismis, võimaldades luua glükoosivarusid glükogeeni kujul või edendades nende teisendamist ATP-ks (lihaste energiaallikas). B-rühma vitamiinide sisaldus spirulinas: vitamiin B1: 3,4 kuni 5 mg; vitamiin B2: 3 kuni 4,6 mg; vitamiin PP: 13 mg; vitamiin B5: 0,46 kuni 2,5 mg; vitamiin B6: 0,5 kuni 0,8 mg; vitamiin B9: 50 µg





Hapnikuküllastuse heaks
  • Spirulina sisaldab umbes 55 mg rauda. See on oluline element hemoglobiinis, mis on organismis hapnikku transportiv valk. Kui veri läbib kopse, seotakse hapnik hemoglobiinis oleva rauaga ning transporditakse nii lihastesse. Siiski tuleb meeles pidada, et spirulinas sisaldav raud ei ole vereraud, mistõttu imendub seda vähem kui loomset päritolu raua puhul.
  • Vitamiin B12 (10 kuni 34 µg / 100 g) osaleb hemopoeesis (punaste vereliblede teke), aga ka närvisüsteemis.  Vitamiini B12 vaegus võib põhjustada megaloblastilist aneemiat, mis tähendab, et suuremate punaste vereliblede arv väheneb, mis omakorda toob kaasa organite ja kudede halva hapnikuvarustuse. Pikemas perspektiivis võib see põhjustada neuroloogilisi probleeme. 




Oksüdeerumisega võitlemine

Spirulina sisaldab sinist pigmenti, fükotsüaniini, mida seostatakse antioksüdatiivsete omadustega. A- ja E-vitamiinid on ka looduslikud antioksüdandid. Nad võitlevad vabade radikaalide tekkega. Füüsilise pingutuse ajal tarbivad lihased tavalisest rohkem hapnikku. See põhjustab teatud molekulide oksüdeerumist, mis muutuvad seejärel organismile mürgiseks. 100 g spirulinat sisaldab 5 kuni 19 mg E-vitamiini.





Lihastalitluse tagamine

100 g spirulinat sisaldab umbes 130 mg kaltsiumi, 300 mg magneesiumi ja 450 mg naatriumi. Need mineraalid osalevad lihaskokkutõmmetes; nende puudus võib põhjustada krampe, lihas- ja kõõlusvigastusi ning sooritusvõime vähenemist.