Meeldib,
jagan

Pärast intensiivset pingutust võtab kehal aega tunde või isegi päevi et taastuda. Õige joomine-toitumine pingutuse hetkel aga ka pärast pingutust võimaldab kehal taastuda kiiremini ja aitab vältida teatud probleeme (dehüdratsioon,  väsimus, kõõlusepõletikud jne.). 3 fundamentaalse eesmärgi saavutamist tuleks taastumiseks silmas pidada:

  • keha hüdratsiooni taastamine,
  • energia taastamine,
  • elektrolüütide varu loomine,
  • lihaste taastumine ja süntees. 

Isotoonilist jooki, mis taastab süsivesikute taset organismis, tuleks tarbida kohe pärast pingutust, kuid mitte hiljem kui 3 tundi. Sellega saavutab kaks esimest eesmärki. Lihaste taastumiseks aminohapete sisaldus valkudes aitab parandada füüsilisest pingutusest tingitud mikro-kahjustusi. Siin samuti - tarbimine peab toimuma kohe pärast pingutust, kuid mitte hiljem kui 3 tunni jooksul.






TOITUMISALASED VIITED
Toitumise alused spordis
Toitumise alused spordis
Taastumine :kõik asjad
PROFFIDE SOOVITUSED
Krampide vältimine
Krampide vältimine
Röthlin Viktor
Taastumine :kõik soovitused